Whanganui - Reisverslag uit Whanganui Island, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Whanganui - Reisverslag uit Whanganui Island, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Whanganui

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

16 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Whanganui Island

Vanmorgen uitgeslapen, half negen, kacheltje aan en tienminuutjes later onder de klamme lappen vandaan en alles gereed maken voor de nieuwe dag. Heerlijke douche en daarna ontbijtje. Bammetje met jam, gekookt eitje, groene thee en glas jus. Zo...kunnen we de ochtend goed doorkomen. Camper reisklaar gemaakt en naar memorial tower. Nu is daar een lift die in 1916 in de rotsen is uitgehouwen, daarna kom je in een tunnel die 216 meter lang is. Allemaal een eeuw geleden gemaakt. Lekker door het dorp gelopen, bakkie gedaan met wat lekkers en daarna even bij plaatselijke vissers staan kijken. Bleken de meeste werkeloos te zijn en daar hun eten te vangen. Waarschijnlijk gaat hun uitkering op aan drank. Hoppatee... Verder naar een veredeld zuiderpark waar ik gingertea met een zalmbagel heb gegeten. Lida een tosti met earl grey tea. Nog even een mooie uitkijkpost meegepakt en weer terug naar de camping. Voorbereidigen voor het eten. Gebakken aardappelen, sperciebonen, en een mix van rainbowtrout met garnalen en een garlic/ginger saus. Was echt heerlijk. Witje ontbrak niet. Daarna even rugby gekeken in de relaxruimte. Nu weer in de camper met het kacheltje aan. Morgen richting welington voor e versteek van maandag naar het zuidereiland. Ferry ook al geboekt.. Hoge prijs voor een overtocht van 3 uur. 175 euro. Ze moeten maar een tunnel graven. Heb vanmiddag nog priveles vliegvissen gehad van de campingeigenaar. Hij vond het leuk om een keer een gelijkgestemde te ontmoeten(vissen) in plaats van gezeik over de toiletten. Nieuwzeelanders zijn absoluut fijne en zeer sociale mensen( kunnen wij nog een puntje aan zuigen) op naar het trippie van morgen. Godday folks, sleep well. Xxx

• 16 Oktober 2015 - 20:37

Frank En Lizette:

Zie op het kaartje dat het tripje van Whanganui naar Wellington ook nog wel een stukje rijden is. Maar ook daar zal genoeg te zien zijn. Leuk dat het vissen zo goed gegaan is.
    Geniet van de overtocht. Ik zag op het kaartje dat het een leuk tripje is tussen de eilanden door.
    Veel plezier verder