Tahunanui/westport/greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Tahunanui/westport/greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Tahunanui/westport/greymouth

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

21 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Gisteren bijna klaar met het versla klapte internet eruit....weg verslag. Vandaag proberen een dubbel verslag te maken. Gisterochtend om half zenen wakker van het eerste vliegtuig wat 40 meter boven onze camper langskwam. Negen uur gaan rijden richting westport voor een rit van 220 km die uiteindelijk 4 uur zou duren. Deze weg hoog de bergen in is toch wel de eerste aanslag op mijn hoogtevrees geweest. Stug naar de belijning blijven kijken. Op zich zijn de wegen goed, er rijden hier alleen enorme vrachtwagens met boomstammen met twee trailers er achter. Kennelijk kunnen deze manne die wegen dromen, maar ik moet er wel heel wakker voor blijven. Onderweg de langste swingbridge van NZ meegepakt, ook weer een aanslag op mijn hoogtevrees. Zijn er altijd van die randdeb..... Die het dan leuk vinden om heel hard te gaan slingeren. Waarschijnlijk sprak mijn schreeuw boekdelen want hij kapte er gelijk mee. Onderweg erg veel wauwmomenten gehad en leuke foto's kunnen maken. Deze rit ook weer veilig kunnen afsluiten. In Westport boodschappen gedaan en een sleutel laten bijmaken(die ik afgebroken had) camping was netjes, en na een gezonde maaltijd , sperziebonen, broccoli,wortel, aardappel en kipfilet in pindasaus, nog even geyatzeet(of zoiets) en lekker gaan slapen. Vandaag wakker geworden met regen, rustig aan gedaan en om 11 uur richting greymouth vertrokken. Eerst even bij een zeehondenkolonie wezen kijken, was leuk om te zien, een hoop jongen. Daarna op naar een van de mooiste kustwegen. Voor dat we er op reden een bord.....next petrolstation in 90 km.... Omdraaien en weer 20 km terug om te tanken. Of ze het wete dat er in de omgeving niets te krijgen is. Was gewoon 20 cent per liter duurder dan elders. Tocht was inderdaad erg mooi met toch wel weer spannende bergweggetjes. Onderweg gestopt bij pancakes rockformation en blowholes. Gestapelde rotsformaties en hele grote gaten in de rotsen waar de end doorheen blaast. Aangekomen in greymouth begon het te regenen wat inmiddels is overgegaan in een heel lange stortbui met windkracht 8 . Ben benieuwd of je in een camper zeeziek kan worden. Denk dat het vanavond een diepvriesmaaltijd gaat worden. Ga er met deze luchten echt niet uit. Moet de gasfles nog opendraaien, maar dat moet nog maar even wachten tot het iets minder hard regent. Morgen schijnt het niet veel beter te worden, dus ik hoop dat we genoeg aan 1 blok yahtzeeblaadjes hebben.

• 21 Oktober 2015 - 09:40

Jan En José Vellekoop:

Mooie verhalen allemaal jose maakte eerst een verslag op de tablet en kopieerde het dan naar de site misschien een ideetje? Wij blijven jullie zeker volgen groetjes jan en José

• 21 Oktober 2015 - 10:55

Anneke:

oehoehoeh jaloers op jullie wat betreft dat vliegtuig wat zo laag over kwam..... kicken!!
    maar niet jaloers op die wind en regen.... succes! trouwens ik weet ook nog wel ander spelletjes hoor dan yahtzee als je saampjes voor de regen en de wind moet schuilen...... ;)

• 21 Oktober 2015 - 17:26

Frank En Lizette :

Hahahahahaha lekker toch zo wakker worden.
    Joh regenjas aan en gaan met die banaan, oh nee camper

• 21 Oktober 2015 - 20:44

Elly:

Hallo avonturiers, jullie zien wel ongelooflijk veel. Wel een heel andere ervaring dan Bali. Eindelijk kwam ik nu pindasaus tegen in het verslag, dat gaat er weer op lijken ;)
    Dat vliegtuig spreekt me niet zo aan.... Die knusse spelletjes wel natuurlijk!
    Het lijkt me wel een heel avontuur dat rijden met die camper over de door jullie beschreven weggetjes, take care!
    Lekker verder genieten! Doen wij ook in ons regenachtige kikkerlandje met de mooie herfstkleuren. Ja ja, ook hier veel te zien :)

Groetjes, Elly