Milford sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Milford sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Milford sound

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

28 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vanmorgen even voor 7 uur wakker. Hebben vandaag de milford sound geboekt. Een boottocht over een fjord met prachtige uitzichten in het nationale park. We hebben er voor gekozen om ons er met een bus heen te laten brengen. De rit was 151 km heen en uiteraard ook weer terug. De chauffeur was een local die veel van de omgeving afwist. Op de heenweg was er door de laaghangende bewolking geen berg te zien. Gelukkig veranderde dat in de buurt van milford sound. Op de boot was het stralend weer en was alles goed te zien. Prachtige rotspartijen, vergezichten, watervallen, besneeuwde berghellingen, zeeleeuwen en nog veel meer. Woorden schieten hier een beetje tekort. Misschien dat de foto's bij thuiskomst iets meer duidelijk kunnen maken. Op de terugweg voorin de bus gezeten en twee uur met de chauffeur zitten kletsen die van vissen en van jagen houdt. Leven wij toch best wel beperkt. Ook deze man(eerder de visgids in queenstown) is op zijn veertigste met pensioen gegaan. Kunnen wij wat van leren. Op de campingsite heerlijk uit eten gegaan en nu nog even lekker chillen in de camper. Nu Femke aan de lijn via wa. Dus doei.xxx