Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Oamaru

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

01 November 2015 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Vanmorgen eens wakker geworden met een zonnetje en zonder harde wind. Spulletjes ingepakt en onderweg naar oamaru. Onderweg gestopt bij een strand waar moeraki boulders liggen. Bollen steen met een diameter van 2 meter. Zijn in de loop der tijd net zoals parels gevormd, laagje voor laagje. Daarna door naar oamaru. Daar was een zondagmarkt. Staan er allerlei oude pakhuizen waar van alles te zien was. Zat een nederlandse vrouw die hier tien jaar geleden is komen wonen. Leuk gesprek gehad en zij weer ons op een camping aan de haven. De plek waar we nu ook staan. Hier vlakbij is een pinguinkolonie waar je voor moet betalen om te mogen kijken. Maar als het schemerig wordt lopen ze onder de camper door om hun nestplaats op te zoeken. Verder is hier weinig te doen, geen tv of internet via de camping(hebben we zelf voor gezorgd) vanovond nog bepalen welke kant we opgaan. We willen in ieder geval om chritchurch heen om richtin kaikoura te gaan in de hoop dat we daar walvissen kunnen zien. Daarvoor moeten we wel een stuk richting het noorden. We hebben nog 12 dagen hier dus dat moet gaan lukken. Je hoort het morgen weer. Kus xxx