Omarama - Reisverslag uit Omarama, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Omarama - Reisverslag uit Omarama, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Omarama

Door: Danny.

Blijf op de hoogte en volg Danny

02 November 2015 | Nieuw Zeeland, Omarama

Op tijd op en ontbeten. Hadden nog steeds geen wilde pinguin gezien die daar moesten lopen. Zie ik tijdens het ontbijt aan de zijkant van de camping houten kastjes staan met een gat erin. Ik voorzichtig kijken en in nr 3 zat een pinguinjong. Niet teveel lastig gevallen maar toch een wilde pinguin gespot op 10 meter naast de camper. Op naar omamara. Ligt weer in het binnenland, dus de grote bergen met besneeuwde toppen kwamen er weer aan. Prachtige vergezichten( zie fb). Op de camping aangemeld, bleek een nederlandse eigenaresse te zijn. Gaf ons wat leuke tips. O.a. Waar we konden gaan lunchen. Hier linksaf en dan de afslag lake ohou nemen. Mooie vergezichten en lekker lunchen. Alles klopte, alleen het was wel dik drie kwartier rijden. Ze denken in NZ toch iets anders over afstanden. Dus ook weer 3 kwartier terug en even langs de drogist. Lida is aangevallen door zandvliegen en heeft haar voeten helemaal onder de beten zitten die erg jeuken. Kennelijk lusten ze geen witte wijn, want ik heb er geen een. Heerlijk gegeten en in het plaatselijke sufferdje een cappuccino gedronken. Het was vandaag 22 graden , maar wel met een stevige wind. Hebben lekker buiten zitten eten. Morgen bepaalt het weer waar we naar toe gaan. De locals zeggen dat we een omslag naar slecht weer krijgen. Als dat zo is dan gaan we kilometers maken. Voor straks truste. Xxx