Cheviot - Reisverslag uit Cheviot, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Cheviot - Reisverslag uit Cheviot, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Cheviot

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

04 November 2015 | Nieuw Zeeland, Cheviot

Vanmorgen half negen en droog buiten,YES,! Om tien uur gaan rijden naar mt hutt, was niet zo ver. Na 10 minuten begon het alsnog te regenen en dat is de hele dag tijdens het rijden niet meer gestopt. De eerste 10 minuten konden we de bergen nog een beetje zien en was dus best wel mooi. Daarna door de regen een misttroostige rit. Via darfield, oxford, amberley, baiwaipara richting cheviot. De afstand was niet helemaal de bedoeling, maar met zulkPIEPweer moet je maar km maken. Uiteindelijk stond het tellertje op 280 km. Tot nu toe is dit de saaiste rit geweest. Het landschap is vrij glooiend en open. Dat zorgt voor veel wind en dat vinden de boeren niet leuk. Die planten dus hagen van bomen met een hoogte van ongeveer 8 meter. Ik denk dat je op google earth bij het inzoomen de hagen kan zien. Betekend echter wel dat wij tijdens het rijden allen op de toppen van de heuvels wat konde zien. Aangekomen in cheviot de camping opgezocht. De kleinste, de goedkoopste en verreweg de leukste tot nu toe. Midden in het boerenleven, internet gratis, handdoeken in de doucheruimtes, alles helemaal toppie. Hebben nog een wandeling gemaakt over private propertie( met toestemming) . Tijdens het eten leuke gesprekken gehad met een jong stel uit delft met twee kleine kinderen en een nzlander die op fietsvakantie was. Morgen een kort ritje van 75 km naar kaikoura waar we hopen walvissen te kunnen spotten. Misschien zit er voor mij nog wel een vistripje in. Voor straks truste en hou het gezond. Xxx

• 04 November 2015 - 14:17

Ralph&Marloes:

Hoi lieverds! Wat een afstand hebben jullie al afgelegd zeg! Wel jammer dat het vaak regent en hard waait, gelukkig maakt de omgeving veel goed :) superkicke foto's!!(fb)
    Leuk om jullie dagelijkse "beslommeringen" te lezen.
    Hoop dat het gelukt is om de walvissen te spotten! Afgelopen week waren er wat grienden te zien voor de kust van Scheveningen (toeval)
    En ja! The All Blacks hebben gewonnen :) nog wat van de huldiging meegekregen?
    Denk dat ik volgende keer maar wat eerder inschakel...wat een mooie...uuh...wedstrijden ;-)

Take care en geniet er nog lekker van!!
    liefs ons xx