Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Akaroa

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

10 November 2015 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Wakker worden en regen, heuvels rond cc waren niet te zien door laaghangende bewolking. Besloten om naar het plaatsje akaroa te gaan om te kijken of we dolfijnen konden spotten. Iets wat lida heel graag wilde. Bij de uitgang van het park de toegangskaart en de dvd ingeleverd en de borg terug ontvangen. Lida zei dat de campingeigenaar had aangegeven dat je niet dwars door de stad heen hoefde maar dat er een tunnel was van 3 km. Goede optie...dacht ik.... Tunnel was een makkie, maar toen bleek het verder een bergweg te zijn die daadwerkelijk een aanslag was op mijn sluit en hartspier. Heb de berg als overwinnaar uitgeroepen en ben weer terug gegaan door de tunnel en hebben de lange weg genomen die heel goed te rijden was.......tot de laatste 8 km!!! Iemand die geen hoogte/dieptevrees heb kan je niet uitleggen wat dit betekend. Halverwege de weg moest ik stoppen omdat ik een gevaar werd voor de andere weggebruikers. Nog 100 meter acheruit gereden om bij een uitwijkhaven te komen. Ik lopend het stuk weg af om te kijken hoe erg het was. Zelfs dat lukte niet meer. Ben toen tegen het verkeer langs de bergwand een eind naar beneden gelopen. Heb er in nz nu 5000 km opzitten en lida had nog niet gereden. Stapte gewoon achter het stuur en heeft de laatste 8 km bergafwaarts vanaf een hoogte van 750 meter naar beneden gereden. De kanjer, ik ernaast met mijn ogen dicht. Ik vertel dit voor de mensen die deze reis willen gaan maken en hoogte/dieptevrees hebben. Onderschat het niet. Goed, het plaatsje is gezellig, staan op een prachtige plek boven aan de heuvel en hebben gelijk de boot geboekt die ons mogelijk naar de dolfijnen ging brengen. Nou, het was zeker de moeite waard, prachtige hectors dolphins, een stuk of 10 die om de boot bleven cirkelen. Mooie foto's en film kunnen maken. Weer een item van de bucketlist kunnen schrappen. Vanmiddag bij een temperatuur van 25 graden heerlijk in het zonnetje gezeten. Vanavond uit eten geweest, lida risotto en ik lamsrack, heerlijk! Nu zijn we alletwee een beetje geslacht. Morgen blijven we hier op deze prachtplek om donderdag weer terug te gaan naar cc om daar zaterdag de camper in te leveren. Maar eerst hier in akaroa nog een mooie dag. Voor straks truste. Xxx

• 10 November 2015 - 11:04

Anneke:

jeetje, wat een verhaal en jullie zijn allebei kanjers! Lida omdat ze gewoon onverschrokken achter dat stuur gaat zitten, petje af! en Danny jij ook, want jij hebt al zoveel deze vakantie gedaan om je vrees te tarten, en dan nu toch gewoon kunnen toegeven, dit lukt niet meer! Dat wordt weer een borrel met een goed gesprek!! hahah, colaatje dan met Lida.....

• 10 November 2015 - 20:47

Frank En Lizette :

Als jij niet meer verder wil dan zegt het genoeg. Je hebt al heel veel overwonnen deze vakantie. Maar zo zie je maar dat je vrouwtje er altijd zal zijn als je haar nodig hebt toppertje

• 11 November 2015 - 22:04

Jenny:

Wat een geluk dat Lida je veilig naar beneden heeft gebracht. Toch wel een topvrouw! Wel voorzichtig doen hè.