Christchurch 2 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Christchurch 2 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Christchurch 2

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

12 November 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vannacht niets anders dan regen gehad. Bij het wakker worden was het nog steeds niet droog. Vandaag de dag van de bult, want we moesten dezelfde weg weer terug. Camper in orde, tanken en sleutel overgedragen aan mijn toppie. Met hetzelfde gemak heeft ze de mercedes sprinter weer over die voor mij takkebult gereden. Chapeau!! Daarna weer naar cc. Camper op de plek gezet en de bus genomen naar het centrum van cc. Daar aangekomen schrokken we toch wel een beetje, cc is een grote bouwput, vol met zeecontainers waar ondernemers hun winkeltjes in hebben. Cc is in de opbouwfase van de aardbeving die in februari 2011 heeft plaatsgevonden. Het hele oude stadscentrum is verwoest. De NZlanders gaan er best wel goed mee om, blijven lachen en doorgaan. Maar toch blijft het een triest gezicht. Terug in de camper de restjes aan het opmaken, net de garnalen in knoflookolie afgebakken, is geen straf!! Morgen gaan we cc nog een keer bekijken met een hop on hop off tram. Genoeg lichaamsbeweging dus.voor straks truste. Xxx