Braai - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Braai - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Braai

Door: Danny t

Blijf op de hoogte en volg Danny

01 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Vanmorgen besloten nog een dag in dit heerlijke onderkomen te blijven. Als dagtocht de kangogrotten uitgekozen in oudshoorn. Slechts 90 km rijden. Mmmmm. Mijn therapeut zal tevreden zijn. Moesten dwars door de bergen met als hoogste punt 950 meter. Heb gewoon door kunnen rijden. Na twee uur aangekomen bij de grotten. Wij naar de kassa. Busladingen vol werden er gedropt. Drie mensen voor mij was een meneer die een redelijke discussie had met de cassiere. Duurde wel 5 minuten. Was hij eindelijk klaar en stond er nog 1 voor me werd er omgeroepen dat de shift van 12 uur vol was en dat de volgende om 3 uur zou zijn. Enigszins teleurgesteld afgedropen na twee uur rijden. Hadden geen zin om drie uur te wachten om weer de grot in te mogen. Ook waren we door de verhuurder uitgenodigd om bij hen een braai te hebben. Wij dus vanaf de grotten weer twee uur terug. Onderweg nog even een safaripark bezocht. Half zes bij de buren naar binnen. De eigenaar heeft een braai in de huiskamer, erg handig gemaakt en dat brengt me op ideeen. Ze wilden ons trakteren op echt zuid afrikaans eten. Boeren worst, lamscoteletten, milipap met saus en een heerlijk fruittoetje na. De eigearessehaalde een accordeon te voorschijn en begon allerlei zuidafrikaanse liederen te spelen. Later zochten we via youtube allerlei liederen op, onder andere droomland van andre. Nadat ze deze 1 keer had gehoord speelde ze droomland gelijk op de accordeon, erg knap. Dit was echt een avond met een gouden randje. Mooie lieve mensen. Helemaal mooi omdat ze nog nooit iemand bij hen thuis hadden uitgenodigd. Morgen gaan we weer verder naar jeffreys bay, een tochtje van 315 km, langs de garden route. Voor straks truste en blijf gezond. Xxx

• 02 Oktober 2016 - 09:17

Anneke:

Jammer dan zeg na al dat rijden.... Wij konden bij deze grotten kiezen uit de avontuurlijke of de gewone rondleiding... Gelukkig even foto's gekeken voor de beslissing, moest je bij de avontuurlijke door ruimtes van 60 cm hoogte......brrrr niet gedaan...was ik ingestort..
    De gewone rondleiding was wel heel mooi en indrukwekkend...