Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

11 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vanmorgen om kwart over acht in paihia de gordijntjes van de camper open stonden 15 meter vanaf het water dus ik was benieuwd. Je kn er van de kan goed vissen als het opkomend tij is. Als dat het geval zou zijn zouden we nog een dag blijven. Kijk naar buiten en was het hoog tij, dat betekende dat ik zeker 8 uur moest wachten voor ik zou kunnen vissen. Zonde van de tijd dus besloten we om richting rotorua re gaan rijden wat meer naar het zuiden licht. De afstand was 450 km en dat zouden we in twee dagen doen. Nou zat ik redelijk in mijn zestigjarige velletje en besloot dus om door te rijden. Zeven uur later zetten we de camper op zijn plek in rotorua. Gelijk boodschappen gedaan en de flappentap bezocht. Onderweg was het weer fantastisch, je kan alleen nergens stoppen om foto's te maken. Vlak achter de camping loopt een riviertje waar ze redelijk zalmforel staan te vangen. Heb gezien dat ik mijn techniek behoorlijk moet aanpassen, maar dat gaan we morgen proberen. We hebben tenslotte een dag ingelopen door gelijk door te rijden. Morgenavond naar de maoris. In het dagelijkse leven kom je ze ook overal tegen. Heel apart met hun gezichtstattoos. Gisteren aten we in een restaurant en daar zat een gezelschap van ongevver 30 maoris. De zwaarste woog ongeveer 230 kg. Voor het eten zaten de ouderen met de kleintjes strijdliederen te zingen. Zoals je met rugby de haka ziet. Heel indrukwekkend. Toen ze eten kregen zongen ze ook een of ander gebed, kippenvelmomentje! Schat in dat we morgen mee moeten doen met de haka, hahahaka! Zo nu mijn witje afronden en dan lekker slapen, morgen geen wekkertje. Voor jullie straks welterusten

  • 11 Oktober 2015 - 12:19

    Frank En Lizette :

    Hallo lieverds,
    Het was leuk om jullie in levende lijf te zien en face to face te spreken.
    Aan jullie gezichten kunnen we zien dat jullie genieten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Danny

Actief sinds 18 Sept. 2015
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 14408

Voorgaande reizen:

22 September 2016 - 20 Oktober 2016

Zuid-Afrika

18 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 Oktober 2015 - 01 December 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: