Groene chinezen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Groene chinezen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Groene chinezen

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

05 November 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vanmorgen wakker geworden met een stralend zonnetje. De rit vandaag was maar 75 km, dus lekker op ons gemak gedaan. De reis ging naar kaikoura. De reis door de heuvels was weer prachtig. Mooie rivieren en de machtige bergen met sneeuw op de achtergrond. Om 11 uur waren we al in kaikoura, ingeboekt en gelijk een tripje voor morgen geboekt om walvissen te spotten. Was ook nog tijd om in de middag te vissen met een boot mee. Er kunnen buiten de schipper 8 man op de boot mee. Nu heb ik in mijn nek 2 lampjes, een rode en een groene. De rode gaat heel erg knipperen als er weer busladingen chinezen gedropt worden. Je raadt het al........ Zat op een boot met 7 chinezen. 1 man en 6 vrouwen. Begonnen gelijk van alles te fotograferen, 1 iri had een selfiestick die hij gelukkig later heeft opgeborgen omdat ik er anders een hengel van had gemaakt. Lekker de zee op!! Golven van 2 meter!! Eerder was lida naar de kapper geweest en die had verteld dat de drogist in het dorp zelfgemaakte pillen had tegen zeeziekte. Dus naar de drogist en gekocht. Ik moet zeggen dat ik nergens last van heb gehad. Met de chinezen ging het echter anders. Ik heb het nooit geweten maar GROENE CHINEZEN BESTAAN ECHT!! 6 van de 7 hingen regelmatig over de reling om hun numbel 59 overboord te gooien. Ze bleven wel beleefd. Iedere keer klappen als ik weer een vis ving. Heb 10 oranje vissen gevangen??? En als laatste een haaitje van 70 cm. De dekknecht begon de haai gelijk te fileren, zag ik dat in de buik van de haai twee levende jongen zaten. Een haai is levendbarend, dus deze twee geluksvogels weer laten zwemmen. Op de terugweg nog een aantal kreeftfuiken geleegd waardoor iedereen met een tas vis en een kreeft naar huis ging. Alle vis en de kreeft op de bbq klaargemaakt wat toch wel jaloerse blikken opleverde van de andere caminggasten. Nu zit ik heerlijk rozig te wezen van dat middagje op zee. Hoop dat we morgen de walvissen te zien krijgen, vanmiddag waren er in ieder geval twee. Straks weer heerlijk de luiken sluiten. Truste xxx

  • 05 November 2015 - 09:45

    Frank En Lizette :

    Hahahahahaha wat een verhaal weer, altijd fijn die chinezen met hun selfiestik. Ik ben bang dat je heel vriendelijk naar die man hebt gekeken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Danny

Actief sinds 18 Sept. 2015
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 14371

Voorgaande reizen:

22 September 2016 - 20 Oktober 2016

Zuid-Afrika

18 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 Oktober 2015 - 01 December 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: