1ste dag cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu 1ste dag cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

1ste dag cape town

Door: Dannyt

Blijf op de hoogte en volg Danny

23 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisteren om half twee door mijn schone zus opgehaald om samen met lida het avontuur zuid afrika te gaan beginnen. We hadden al online ingecheckt, dus redelijk snel door de bagage drop off. Hierna beetje doelloos rondgelopen tot we om 17.15 uur hetvliegtuig in mochten. Afijn om een lang vehaal kort te maken ging het vliegtuig om 18.15 uur met een sorry for the delay het luchtruim in. Vijf uur en 30 min later landen op doha en 2 uur later weer het luchtruim in voor een trip van 10,5 uur richting kaapstad. Daar aangekomen de formaliteiten van douane, bagage ophalen en the car rental. Uiteindelijk stapten we in onze cargenoot voor de komene 4 weken. Een toyota corolla met 16.000 km op de teller. Automaat en airco. Gelukkig heeft erik smit( met dank) gezorgd voor een tom tom met zuidafrikaanse navigatie. Deze stuurde ons feilloos naar ons eerste verblijf bi airbnb. Mooie wijk ,vlak bij het strand en in onze rug de tafelberg . Leuke boulevard met veel restaurants. Eerst even lekker douchen, biertje en daarna een wandeling gemaakt over de boulevard, wat trouwens zonder vest erg koud was geweest. Vanavond lekker bij een italiaan wezen eten. En eerlijk is eerlijk, het was de lekkerste vispizza die ik in jaren heb gegeten. Tevens nog een wijnglas gebietst zodat ik op de kamer mijn simonsig niet uit een plastic tandenborstebeker hoef te drinken. In de avond is het hier best nog fris, airco staat nu op 27 gr. c. Nog net niet met sokken aan naar bed. Verder zijn we na zijn reidag toch aardig afgedraaid en ik schat in dat we zo onze luiken gaan sluiten. Morgen een druk programma, hopen dat de tafelberg niet in de wolken zit. Voor nu voor iedereen welterustenvanuit een fris zuid afrika? Xxx

• 24 September 2016 - 00:15

Lizette:

Hallo lieverds, zo de reis is begonnen. Lekker genieten en wij gaan jullie volgen. Nu nog ff vanaf Lombok en daarna vanaf thuis. Dikke kus

• 24 September 2016 - 02:41

Frank:

Na 3 weken zit onze vakantie er bijna op. Hoop dat jullie net zoveel mooie indrukken opdoen als dat wij dat hier hebben gedaan.
    Veel plezier en let goed op elkaar.