Hermanus2 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Hermanus2 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Hermanus2

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

27 September 2016 | Zuid-Afrika, Hermanus

Wat zal ik schrijven?? Wakker worden met windkracht 7 en een striemende regen. Tussen de buien door even ontbeten, daarna de auto in en richting de haven van hermanus voor het whalewatching avontuur. Alle boten aan de ketting en niet uitvaren tot donderdag. Ergens een geluk bij een ongeluk. Anders waren we de opstapprijs en de prijsvoor ons ontbijt en lunch kwijtgeweest. Dus maar 45 km verderop in gansbaai gaan kijken of de haaienboten wel gingen. Niet dus. Allemaal op trailers op de wal. Bakkie gedaan en 45 km terug. Heerlijk gelunched bij el grotto en gelijk gereserveerd voor vanavond. Buien bleven even weg, dus een stevige wandeling gemaakt over het klifpad. Ditmaal geen moby dick te bekennen. Ook moeilijk te zien met golven van 4 meter hoog. Vanavond sushi gegeten, zit een heel verhaal aan vast wat te lang is om hier te vertellen, maar voor later wel leuk. De eigenaresse bleek een hollandse vrouw te zijn. Haar zoon die er ook bij was is ooit geopereerd aan een ernstige hersentumor. In nederland werd er alleen maar gekeken naar wat hij niet meer kon en niet wat hij wel kon. Heeft dus in ZA een tentje gekocht en runt dat samen met zijn moeder. Ze nemen ook verstandelijk beperkte mensen in dienst en zijn nu een heel project gestart en zijn bovenal gelukkig. Kreeg gelijk een baan aangeboden, maar ja............. In ieder geval zijn ze met iets bezig wat mij ook fantastisch lijkt( jou toch ook gerard plugge)
Wilde over het klifpad teruglopen in het donker( met zaklamp) maar dat werd ons ernstig afgeraden, zelfs wilden ze een taxi voor ons betalen, als we maar niet over het klipgat zouden gaan, mmmmm......... Zo lekker slapen en morgen 400 km sturen naar Mosselbaai. Daar hebben we een hele etage voor hetzelfde geld waarvoor we nu 10 verkante meter hebben. Voor zo welterusten en morgen gezond weer op xxx

• 28 September 2016 - 07:23

Gerard Plugge:

Ja zeker Danny maar dan moet jij wel die baan bij mij accepteren.

• 28 September 2016 - 07:33

Anneke:

Wat een verhaal weer..... Blij dat je die klif niet hebt gedaan. En wat een leuk en goed idee van die mensen.... Gaan we toch nog eens brainstormen???