Port alfred 2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Port alfred 2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Port alfred 2

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

06 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Vanmorgen makkie an gedaan, om half negen werd het ontbijt gebracht. Zeer goed verzorgd, 5 sterren waardig. Uieraard was het veel te veel. Met hulp van de nedelandse eigenaresse besloten om een klein wildparkje te gaan bezoeken. Toen we daar om 11 uur aankwamen werden we door een superautist te woord gestaan. Was uiteindelijk heel schattig wat hij allemaal voor ons probeerde te regelen. Zijn manager was er niet, dus moest hij de beslissingen nemen. Uiteindelijk met hem afgesprokn dat we om twee uur terug zouden komen om dan de rondleidig te maken met een gids. Wij dus eerst even naar het plaatsje bathurst, daar lekker weat gelunched en rondgekeken. Om kwart voor twee weer op het wildpark waar onze vriend bijna stond te dansen van blijdschap dat we er weer waren. Bleek dat hij onze gids was en dat het de eerste keer was dat hij alleen met klanten debush in mocht. Uiteindelijk heeft hij ons veel verteld. Bleek daar ook een tamme(?????) giraf rond te lopen. Als die langnek op je af komt dan wordt hij toch wel steeds groter. Heb twee keer zijn kop geaaid, maar daarna mocht hij van mij weer de bush in. Lida niet....die kreeg gewoon nog een afscheidsknuffel van die langnek
Na anderhalf uur rondgereden te hebben( de gids had signaaltjes op zijn telefoon zodat hij wist hoelang hij nog had) terug naar het basisstation. Leuk was ook nog dat als hij iets wilde vertellen de auto werd stopgezet en de motor uitging. Hij zei zelf dat hij niet kon rijden en praten tegelijk. Mmmm dat zijn ook wel een hoop prikkels. We hebben hem de hemel ingeprezen hoe goed hij het had gedaan. Dansend nam hij weer afscheid van ons. Terug op het nest nog even de zee opgekeken en ja hoor...een stuk of 4 walvissen op 500 meter afstand die lekker aan het rondcruisen waren. Volgens de eigenaresse zitten ze er jaarrond. Het ligt alleen aan de zee of je ze kan zien. Vanmiddag hadden we dus geluk. Vanavond blijven we weer lekker thuis. Dan blijft uit eten gaan leuk. Fijne avond nog en voor straks truste xxx