Durban 2 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Durban 2 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Durban 2

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

15 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Durban

Vanmorgen wakker geworden met eindelijk een zonnetje. Na een heerlijk ontbijt en een leuk gesprek met de eigenaren naar het centrum gelopen(1km) naar het centrum is heuvelafwaarts. Lekker bakkie en daar na langs de promenade naar de lagoon gelopen(2,3km) over het strand weer terug(2km) lekker op terras gezeten. Mooi gesprek gehad met oudere dame. Vanavond volle maan dus springtij. Lifeguards hadden werkelijk hun handen vol met mensen waarschuwen voor de ongelofelijke stroming. Dat er niemand is verdronken is een godswonder. Heel apart dat ouders hun kinderen in zo een branding laten spelen. Na het terras rustig naar huis gelopen en onderweg een plaatsje gereserveerd voor het eten van vanavond. Willen ons kustavontuur toch een beetje luxe afsluiten. Het restaurant het little havanna en heeft een prijs gewonnen als een van de beste grill/steak restaurants. Besproken om 7 uur maar om 6 uur begon het enorm te onweren. Iets eerder er naar toe gegaan en droog overgekomen. Eten was heerlijk en erg chic. Totaalbedrag 35 euro, daar kan je nog eens voor uit eten gaan. Weer 1 km bergopwaarts gelopen en nu zitten we bvn te kijken. Morgen naar Johannesburg, eerst nog de auto inleveren die ons 2800 km veilig weg heeft gebracht. Ik sluit de dag af met een wijntje. Voor straks truste en morgen gezond weer op. Xxx

• 16 Oktober 2016 - 00:23

Niek:

Mooie dag toch weer, met 1 buitje tussen door.
    Overigens is het hier drie dagen na volle maan pas springtij. Is dat daar anders?

Niek

• 16 Oktober 2016 - 08:20

Anneke:

Wat gaat t weer snel Lida en Danny!!
    Wij waren in hun 'winter' in Durban dus niemand in zee....hele strand voor ons alleen....
    Goede reis naar Jo'burg, benieuwd wat jullie daar weer gaan beleven...
    Goed autootje zeg, 2800 km!!!!