Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

24 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Gisteren geen bereik door de bergen dus nu een twee in een verslag. De ochtend in fox glaceer voorzichtig naar buiten gekeken, gelukkig er was bewolking om de bergen. Mijn hoogtevrees heeft het gewonnen, waardoor een onrustige nacht. Op dus naar haast. Daar aangekomen gevraagd of het mogelijk was om er te vissen. Meerdere plekken werden er op de kaart aangewezen. Er zijn daar 5 rivieren, dus mogelijkheden zat....ware het niet dat juist nu er een klein visje de rivieren opzwelt die de kiwi's erg lekker vinden. Hele stellages hangen er in de rivier om ze te vangen. Maar er zijn 5 rivieren dus wij de weg naar Jackson bay genomen. Weg van 50 km lang. Aan het einde was de regering van NZ ooit van plan er een haven te bouwen. Ging niet door. Daarna dacht de marine van de USA dat het wel een mooie basis zou worden en deze hebben een weg aangelegd van 50 km en een aanlegsteiger en zijn daarna weer weg gegaan. Toen wij er waren stond er een soort schaftkeet met twee alleraardigste dames die daar een soort restaurantje hadden. Bij het nuttigen van een kop thee en een kop koffie vroeg ik hoeveel mensen hier wonen. Antwoord....1....een oude visserman. Ze moesten het hebben van sukkels zo als wij. Heb maar fooi gegeven en weer 50 km terug. De volgende dag de tocht naar Wanaka aangevangen. En deze tocht van 150 km is de mooiste geweest tot nu toe. Werkelijk fantastische vergezichten. Besneeuwde bergtoppen, watervallen en prachtige meren er rivieren, werkelijk adembenemend. Het ene na het andere wauwmomenten . Momenten waarin je jezelf erg nederig voelt, zo overweldigend is het. Op FB hebben we wat fotos gezet om mee te genieten. Staan nu op een camping aan lake hawea. Met prachtig uitzicht op de besneeuwde bergtoppen. Hebben net lekker rijst met van alles en nog wat gegeten. Zo nog een glaasje wit en dan lekker slapen. Morgenochtend vissen en misschien naar queenstown. Hangt van de vangsten af. Voor straks truste en van ons een dikke kus uit een schitterende omgeving

• 24 Oktober 2015 - 09:39

Leon:

Beste reizigers,

Geweldig om jullie verhalen te lezen. Ik zie de beelden alweer voor me! Lekker rijden en af en toe stoppen en genieten van de omgeving en het uitzicht! Ik blijf jullie verhalen volgen. Veel plezier maar dat komt wel goed.

Owja ik heb toen in queenstown een Vistocht gedaan bij wat bleek de ex (enige) rechercheur van dat dorpje. Dus alles jullie hem zien...Doe hem de groeten