Day 2 cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu Day 2 cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danny Tiebackx - WaarBenJij.nu

Day 2 cape town

Door: Danny t

Blijf op de hoogte en volg Danny

24 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen half acht wakker, lekker geslapen. Zeker een goed bed. Toch wel gek als je weg moet om te ontbijten, maar alles went. Na het ontbijt(yoghurt met allerlei gezonde granen en en versgeperste jus d'orage en lida een croissant met jam en een pot thee) naar de boulevard gelopen en op de hop on hop off bus gestopt. De drie meest bezochte plaatsen in ZA zijn waterfront, tafelberg en krugerpark. Dus maar begonnen met waterfront. Alles gelegen rond de haven van CT, erg toeristisch, maar wel leuk om te doen. Vanaar kon je ook tickets boeken om naar robbeneiland te gaan. Bleek dat je minimaal 4 dagen van te voren moet boeken. Dus helaas pindakaas. Bleek het vandaag nationaal heritageday te zijn.wij toch even gaan kijken bij het museum van robbeneiland. Stond daar een gospelkoor te wachten om de boot naar robbeneiland te nemen. En als je toch staat te wachten kan je net zo goed gaan zingen. Allemaal afrikaners in traditioneel kostuum die allerlei liederen zongen ook het volkslied en alles meerstemmig, wat een kadootje. Kippenvel, tranen in de ogen. Gewoon prachtig!!! Daarna naar de vogende bezienswaardigheid, tablemountain. Helaas pindakaas, de hele berg in een dikke wolk gehuld. Je zag de cabines aan de kabel zo in de mist verdwijnen, gek gezicht hoor, een soort van starcable to heaven. Dus maar weer de bus in voor het laatste gedeelte van de hohobus. Onderweg nog lekker gelunched. Terug bij ons onderkomen lekker bij het zwembad op ons dakterras een biertje gedronken(en dat voor 23 euro p/d) vanovond een hamburger gegeten en nu uitbuiken met een kop thee in ons onderkomen. Hebben nog(in tegenstelling tot de berichten) geen rare dingen meegemaakt. Morgen de blauwe route van de hohobus. O.a een bezoek aan een township en oh ja, morgen wordt het 34 gradenC. Voor vanavond iedereen welterusten.xxx

• 25 September 2016 - 08:33

Anneke:

Oh oh er komen allemaal herinneringen los....
    Robbeneiland en de Tafelberg kunnen jullie ook nog doen vanuit omgeving Kaapstad hoor. Wij zijn vanuit Stellenbosch teruggegaan naar Tafelberg. Idd eerdere pogingen ook dik wolkendek, wat ook wel weer mooi gezicht was....
    Veel plezier met HO-HO bus....